Followers

Sunday 16 October 2011

Selawat Tafrijiyyah


Bismillahirrahmanirrahim
Allahumma shalli shalatan kaamilataw wassalim salaaman taamman ‘alaa sayyidinaa muhaamadinil ladzii tanhallu bihil uqadu watanfariju bihil kurabu watuqdhaa bihil hawaa iju watunaalu bihirragaa ibu wahusnul khawaatimi wayustasqalgamaamu biwajhihil kariimi wa ‘alaa aalihi washashbihi fii kulli lamhatiw bi’ adadi kulli ma’luumillak


Terjemahan:

Ya Allah, anugerahkan rahmat dan kesejahteraan yang sempurna ke atas penghulu kami Nabi Muhammad, yang dengan berkatnya terhurai apa yang tersimpul, terlepas daripada segala kesusahan, juga ditunaikan segala hajat, dan tercapai segala keinginan, dan akhir hayat yang baik, dan dicurahkan rahmat, hasil keberkatan wajahnya, yang mulia, kerahmatan dan kesejahteraan yang sempurna Engkau anugerahkan juga ya Allah, ke atas keluarga dan sahabatnya dengan kiraan setiap kerdipan mata, juga hembusan nafas dan setiap bilangan ilmu yang ada bagiMu


Kelebihan Selawat Tafrijiyyah   

dari Imam al,dainuri:
1.Barang siapa mmbaca 11 kali pada tiap-tiap kali lepas sembahyang fardu, mereka tidak putus-putus rezekinya, juga akan mendapat martabat (kedudukan) yang tinggi.
2.barang siapa membaca 41 kali pada setiap setelah sembahyang subuh, mereka akan tercapai/berhasil segala maksud dan cita-citanya.
3.barang siapa membaca 313 kali pada setiap hari mereka akan terbuka segala rahsia dan dapat melihat apa yg dikehendakinya.
4.barang siapa menbaca 1000 kali mereka akan tercapai segala perkara yang tak tergambar oleh akal, tak terlihat dengan mata kasar, tidak didengar oleh telinga dan yang tidak terlintas dihati.
Dari imam al,qurtubi:
1.barangsiapa membaca 41 kali atau 100 kali atau lebih pd tiap-tiap hari akan dapat menghilangkan segala dukacita dan dapat mengelakkan segala bala (yg merbahayakan) serta diluaskan rizekinya, terbuka segala pintu kebajikan, perkatanya sentiasa didengar (dihormati/dipatuhi) org. terjauh dari kemiskinan dan kelaparan, kasih segala manusia kepadanya dan mustajab segala do'anya.
2.untuk menghasilkan segala urusan penting dan menolak segala bala yang datang, mereka hendaklah membaca 4,444 kali sambil bertawasul (mengambil berkat) dari NABI saw yang mempunyai sifat-sifat kemegahan, kemudian berdo'alah, insyaAllah akan dikabulkan oleh Allah swt.



2 comments:

  1. Mohon share.. :)

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum wbk.

    Tuan, bila berkelapangan jemput check

    * Selawat Azamiah
    * Istighfar Kabir
    * DOA Kanzul Arasy (buku Majmu Syarif Kamil)
    * Doa Akashah RA (buku Majmu Syarif Kamil)


    Keempat-empat ayat ini, selalu saya gunakan sebagai pendinding, dan untuk merawat ahli keluarga yang sakit perbuatan sihir, yang agak 'payah' diubati..

    Contoh, tangan yang lumpuh stroke, terangkat sendiri tengah malam.

    Terima kasih berkongsi, ilmu bermanfaat.
    Wallahualam Bissowab.

    ReplyDelete